Få helt styr på Google Ads

Ved du, hvordan du bedst muligt promoverer dig digitalt? Det er ikke helt det samme, som når man får hængt en fysisk poster op, eller du står og deler flyers ud – men reelt set er målet det samme. Du skal have fanget opmærksomheden hos din målgruppe og skabt et navn, folk kan huske. Men hvordan gør man egentlig det? Google Ads er et rigtig godt sted at starte.

Google Ads er reelt set bare online reklamer. Du ser dem hele tiden – når du søger på Google, vil der i toppen komme annoncer op, der er betalt af forskellige virksomheder, som har relevans for din søgning. Men denne type af annoncer skal bygges op på en bestemt måde, så du virkelig rammer den rigtige målgruppe. Det kan være svært helt at gennemskue, hvordan man bedst gør det, og derfor kan du med fordel benytte dig af et marketingbureau med ekspertise på området.

Forskellige annoncer til forskellige sider

Måske du tænker, at Google Ads ikke kan være så specielle, og at det er lige meget, hvor i verden dine annoncer skal publiceres henne. Det er desværre bare ikke helt tilfældet. De forskellige hjemmesider har hver især forskellige algoritmer, de arbejder med, og det betyder da også, at de skal bygges op forskelligt. Google er en side, de fleste bruger til at søge information, og derfor skal de da også være informative.

Hvis du i stedet havde søgt efter at annoncere på for eksempel Amazon, havde det set helt anderledes ud. Amazon er bygget op med et mål for øje – salg – og derfor havde du da også kunnet målrette din annonce fuldstændig mod salg. Det er med at gennemskue, hvad de forskellige ting fokuserer på, for at du bedst muligt kan udnytte algoritmerne til din fordel og ramme de kunder og den målgruppe, du gerne vil have fat i.